Modelul farfuriei sanatoase ne ajuta intr-un mod foarte simplu si reprezentativ pentru alegerea fiecarei mese. Ne putem uita la acest model așa cum ne uitam la farfuria noastra atunci cand punem pe ea alimentele pe care vrem sa le consumam. Imparțim farfuia în jumătate și pe una dintre acestea o vom umple cu legume cât mai diverse, cu predominanță spre culoare verde închis. În jumătatea de legume putem strecura și fructe cât mai colorate și de sezon. Cealaltă jumătate o vom dedica macronutrienților carbohidrați și proteine. Aceasta va fi împărțită din nou în jumătate și un sfert va fi ocupat de carbohidrați integrali, celalalt sfert de proteine de calitate. Pe lângă această farfurie nu vom uita de aportul de apă zilnic, care ar trebui să domine în detrimentul băuturilor carbogazoase și a băuturilor îndulcite de orice fel, iar tot în cantitate moderată să regăsim grăsimile în dieta noastră, și preferabil în varianta lor sănătoasă.

exemple de carbohidrați sănătoși:

-pâine integrală

-paste integrale

-orez integral

-lipie integrală

-cartofi dulci

-legume

-fructe

exemple de proteine de calitate:

-ou

-pește

-carne slabă

-lactate și derivate lactate slabe

-oleaginoase și leguminoase

exemple de grăsimi sănătoase

-ulei de măsline

-avocado

-pește gras

-oleaginoase

Dacă simți că ai nevoie de o abordare individualizată în ceea ce înseamnă o alimentație sănătoasă sau poate întâmpini dificultăți în modificarea stilului de viață, mă poți contacta pe: stefania.mirauti@gmail.com sau pe instagram: stefimirauti, și vom face tot posibilul să ajungem la țelul propus.

0
    0
    Coșul tău
    Coșul dvs.este golCumpară abonamente